Billigt, Tryggt och miljövänligt
Felanmälan kan göras på flera sätt. Observera att bostadsrättsinnehavaren själv står för kostnader för reparationer i sin egen lägenhet, om det inte gäller vissa saker som t.ex uppvärmning (se föreningens stadgar).
Felanmälan
Felanmälan sker skriftligt via hemsidan www.dalen10.se eller direkt till service@dalen10.se dygnet runt.
Uppge Namn, Lägenhetsnummer, detaljerad beskrivning av problemet och när i tid det uppstod.
Dagtid ( vardagar mellan 07:00 och 17:00 ) kan man konsultera BATK på 070-790 30 10.
Akut vattenskada / strömlös lägenhet:
Om problemet gäller AKUT vattenskada som man inte kan åtgärda själv eller en strömlös lägenhet där problemet inte är egna säkringar så kontaktar man:
Bravida Jour på tel: 020-212 112
Felanmälan bredband / IP telefoni vid fibernätet:
Om ditt internet eller IP telefoni inte fungerar som det ska, och man testat att starta om både utrustning och dator/telefon så kontaktar man:
bahnhof på 010 -510 00 00
Felanmälan eller frågor kring fakturor/hyror/avgifter:
Om man har frågor kring fakturor/administrativa dokument för sin bostad, så kontaktar man:
SBC på 0771-722 722 eller på kundtjanst@sbc.se
Felanmälan Sopor:
Om det är stopp i sopnedkastet och det inte går att åtgärda stoppet själv kontakta:
Envac på 08-775 33 70
Felanmälan hissar:
Om hissarna ej fungerar och står stilla ringer man:
Hissgruppen på 08 - 21 33 00
Felanmälan garageport:
Om garageporten ej fungerar ringer man:
S:t Eriks Hiss på 08 - 522 258 00
Felparkerade fordon:
Vid felparkeringar på din plats eller på vår tomtmark, ring Aimo park på 0771-969000
Störningsjour:
Om någon bryter mot trivselreglerna som finns på hemsidan www.dalen10.se så prata helst med personen först i fråga om störningen. Man kan även be någon från styrelsen att följa med vid ett samtal.
Om det ej hjälper så kontakta störningsjouren AB eller i allvarligare fall Polisen.
Skicka även ett kort meddelande till styrelsen för vetskap till info@dalen10.se
Störningsjouren nås på 08-568 214 00
Generell Info: