Felanmälan

Felanmälan och journummer



Felanmälan kan göras på flera sätt. Observera att bostadsrättsinnehavaren själv står för kostnader för reparationer i sin egen lägenhet, om det inte gäller vissa saker som t.ex uppvärmning (se föreningens stadgar).


Felanmälan

Felanmälan sker skriftligt via hemsidan www.dalen10.se eller direkt till service@dalen10.se dygnet runt.

Uppge Namn, Lägenhetsnummer, detaljerad beskrivning av problemet och när i tid det uppstod.

Dagtid ( vardagar mellan 07:00 och 17:00 )  kan man konsultera BATK på 070-790 30 10.

 

Akut vattenskada / strömlös lägenhet:

Om problemet gäller AKUT vattenskada som man inte kan åtgärda själv eller en strömlös lägenhet där problemet inte är egna säkringar så kontaktar man:

Bravida Jour på tel: 020-212 112

 

Felanmälan bredband / IP telefoni vid fibernätet:

Om ditt internet eller IP telefoni inte fungerar som det ska, och man testat att starta om både utrustning och dator/telefon så kontaktar man:

Ownit på 08-525 07 300 eller support@ownit.se

 

Felanmälan eller frågor kring fakturor/hyror/avgifter:

Om man har frågor kring fakturor/administrativa dokument för sin bostad, så kontaktar man:

SBC på 0771-722 722 eller på kundtjanst@sbc.se

 

Felanmälan Sopor:

Om det är stopp i sopnedkastet och det inte går att åtgärda stoppet själv kontakta:

Envac på 08-775 33 70

 

Felanmälan hissar:

Om hissarna ej fungerar och står stilla ringer man:

Stockholm hiss & elteknik på 020 – 48 48 00

 

Störningsjour:

Om någon bryter mot trivselreglerna som finns på hemsidan www.dalen10.se så prata helst med personen först i fråga om störningen. Man kan även be någon från styrelsen att följa med vid ett samtal.

Om det ej hjälper så kontakta störningsjouren AB eller i allvarligare fall Polisen.

Skicka även ett kort meddelande till styrelsen för vetskap till info@dalen10.se

Störningsjouren nås på 08-568 214 00

 

Generell Info:

  • Om boende bryter mot trivselreglerna och störningsjour rings ut så debiteras kostnaden för störningsjouren på den boende som anses orsaka störningen.
  • Om felanmälningen gäller något invändigt som är den boendes ansvar att sköta och underhålla eller om det uppstått p.g.a. den boende själv så debiteras kostnaden för reparationen den boende.
  • Vid skador som är ett försäkringsärende. Kontakta alltid ditt försäkringsbolag så tidigt som möjligt men kopia till styrelsen om det rör sig om skador på installationer eller stommen.